maandag 22 maart 2010

Coolhunten week 5 (50+)

1 # Vivanti Ouderenbank
Deze bank, met verschillende varianten, is speciaal ontworpen voor ouderen mensen. De bank is voor ouderen die toch willen blijven bewegen en op pad blijven gaan maar ook lichamelijke problemen hebben. Ze kunnen vaak niet helemaal nar het centrum lopen en moeten daarom soms gedwongen thuis blijven. Deze bank is een goed hulpmiddel. Door zijn ergonomisch uitgevoerde rugleuning, armleuningen en voetenbalk geeft de bank meer zitcomfort en wordt het opstaan eenvoudiger. Er is een eigen rollator parkeervoorziening aangebracht waardoor een zit plek met rugsteun ontstaat. Met de Vivanti producten kun je dus een goede looproute van woongebied naar winkelcentrum creƫren. Ouderen krijgen zo meer bewegingsruimte in onze samenleving.
 
Deze bank zou goed passen in de leefwereld van de behoudende zorgzamen. Ze zijn erg sociaal en traditioneel. Ze willen hun dagelijks uitje naar het centrum niet opgeven en ook het praatje met andere mensen dat daar bij hoort zouden ze voor geen goud willen missen. Deze bank zorgt ervoor dat ze dit nog heel lang kunnen doen. Door de vergrijzing komen er steeds meer ouderen in ons land en daardoor heeft deze bank toekomstpotentieel. Veel mensen hebben een rollator en deze bank is daar de ideale toepassing bij. Het is dus erg aantrekkelijk voor de ouderen en ook inspirerend voor andere bedrijven die zo zien dat op een hele simpele manier de ouderen geholpen kunnen worden.
Vindmethodiek: ik heb deze gevonden door op google te zoeken naar 50+ en door te linken naar allerlei sites uiteindelijk zag ik de strandrollator en op de site van denovo kwam ik de bank tegen die ik eigenlijk nog beter vond.
http://www.denovo.nl/
Ook had Denovo in 2007 de strandrollator-race gewonnen met een super hippe rollator die ik toch ook wel even wilde laten zien.


2 # 50-plus Safari
Leuk voor de oudjes maar ook leuk voor ons. Deze dag is bedoeld voor bedrijven die als doelgroep 50+ hebben. Het is vaak lastig deze groep in kaart te brengen en al helemaal moeilijk om ze op een goede manier te bereiken en aan te spreken. Bij deze safari wordt je in 1 interactieve dag meegenomen door twee doelgroepexperts in de wondere wereld van de oudere consument. In een bus, door je eigen stad of dorp. Wat ze precies gaan doen, houden ze geheim en moet je zelf gaan beleven. Maar zeker dat je zonder stigma’s en vooroordelen huiswaarts keert aan het einde van de dag. Vol met indrukken en een aan den lijve ervaren segmentatiemethodiek. Want 50 plus kent zoveel vormen, dat de enige manier om echt te communiceren, ervaring is. Een dagje 50 plussers spotten in het wild dus.

Deze coolhunt is niet speciaal voor de 50+ doelgroep maar vooral voor de mensen om hen heen. Met deze tour zou je alle mentaliteitsgroepen tegen kunnen komen en uit kunnen zoeken wat deze mensen willen en hoe je die met jou bedrijf zou kunnen helpen. Ik vind het als Media Designer aantrekkelijk om te zien dat bedrijven elkaar willen helpen met reclame maken en doelgroepen onderzoeken. Daarnaast denk ik dat er toekomst in zit omdat bedrijven elkaar helpen en is het voor mij een inspiratiebron om op een andere manier de doelgroep eens te bekijken. 
Vindmethodiek: naar even zoeken op 50+ activiteiten kwam ik op de site van target 50 waar ik deze safari tegenkwam.
http://www.target50.nl/?page=products&type=safari


3 # Ipod voor je Oma

Bang voor technologie is de babyboomer anno 2008 allang niet meer. Hyven, internetten, uitzendinggemist, Mp3 en zelfs de Ipod rukt op onder deze consumentendoelgroep. Met een beetje uitleg begrijpen zij verdraait goed hoe de eenvoudige Ipod technologie werkt. En wat is er dan voor dames leuker dan een zelfgebreid beschermhoesje. Niet het fancy Apple design dat je hip tegemoet straalt, maar een zacht en veilig zelfgemaakt hoesje. Breien is inmiddels ook weer maatschappelijk geaccepteerd (en zelfs een heuse hype aan het worden). Zie hier, een echte zelfgebreide Ipod cover volgens oma's breitechniek.

Dit Ipod hoesje zou leuk zijn voor de Vrijgevochten Voorlopers. Ze zijn erg innovatief en helemaal thuis in de wereld van de technologie. Ze gebruikt al een aantal jaar de Ipod en maakt nu zelf haar eigen hoesje erbij. Ze hoeft geen moeite te doen om bij de tijd te blijven want ze kan haar lievelingsmuziek luisteren en tegelijkertijd lekker breien wat nu ook weer erg hip is. Het hoesje is erg aantrekkelijk omdat je het zelf kunt maken en ook nog praktisch is. Het is inspirerend voor anderen ouderen omdat die ook hun eigen hoesje kunnen maken en je ook steeds een andere kunt maken daarom zit er ook toekomstpotentieel in en misschien willen haar kleinkinderen ook wel zo'n zelfgemaakt hoesje. 

Vindmethodiek: Ik heb gezocht op de site trendhunter.com deze stond bij de '31 cool things for seniors'
http://www.trendhunter.com/slideshow/holly-madison-hugh-hefner 


4# Absorin Mincy
Het moet niet gekker worden maar wat ik nu gevonden heb: maandverband voor mannen. Het idee is precies hetzelfde als bij maandverband voor vrouwen alleen de vorm is wat aangepast. Het is een rechthoekige wegwerpinlegger; voor heren met lichte tot matige incontinentie. De inlegger is te dragen in normaal, goed aansluitend ondergoed.

bron :  http://www.absorin.com/nl/consument/content/producten/mincy.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten