dinsdag 6 april 2010

Coolhunten week 7 (Coole mannen)


1# Mannen op ballerina's
Na de laarzen en de rok zijn er nu ook ballerina's voor mannen MET een strikje erop. Sjaak Hullekes heeft de schoenen ontworpen en volgens hem wordt het de nieuwste trend. Ik vind het nog een beetje een raar idee maar waarom ook niet? Vrouwen nemen steeds meer kleding van mannen over dus waarom niet andersom. De schoenen lopen lekker en zien er goed uit en zijn er nu dus ook in een speciale mannen versie.

Wel ben ik benieuwd of we straks alle mannen met ballerina's zien lopen. De schoenen zijn voor mij in ieder geval al helemaal cool. Zelf ben ik dol op ballerina's en heb minstens 5 paar en raad dus iedereen aan om ze te kopen fijn dus dat ze er nu ook voor mannen zijn. Daarnaast heeft Sjaak hiermee de The Dutch Fashion Award gewonnen waaruit blijkt dat de ballerina's gewaardeerd worden. Ik vind het erg inspirerend omdat er aandacht wordt besteed aan de mannen die zich goed verzorgen en er goed uit willen zien. Daarnaast is het gebruikelijk dat vrouwen steeds meer mannenkleding dragen en dat is nu dus ook andersom ik denk daarom dat er ook toekomst zit in dit principe. Waarschijnlijk worden er in de toekomst nog meer vrouwelijke kledingstukken voor mannen gemaakt.
Vindmethodiek: ik heb deze schoenen gevonden nadat ik op google ben gaan zoeken naar : speciaal voor mannen. 

2# echte mannen gadgets
Tijdens het zoeken naar coole mannen kwam ik ook wat coole gadgets tegen voor de echte man. Zoals de slipper van Reef met bieropener aan de onderkant. Zit je lekker in het park of op het strand een biertje te drinken ben je de opener vergeten. Meestal zijn mannen creatief genoeg om toch hun biertje te openen, met hun tanden of sleutels, maar met deze slipper is het toch een stuk handiger. Het is voor alle mannen aantrekkelijk want ze dragen graag slipper en ze houden van bier. 2 vliegen in 1 klap dus. Inspirerend om te zien dat twee verschillende producten samen één product vormen en toekomstpotentieel omdat ik steeds meer producten en branches samen zie gaan. 

 Grappige pizzasnijders zijn er ook genoeg te vinden. Pizza is al voor echte mannen, snel, makkelijk en nog lekker ook. Nu kun je hem dus ook in stijl snijden met behulp van je gereedschap of tenminste zo ziet het eruit super stoer voor echte mannen! Erg aantrekkelijk omdat het zo stoer eruit ziet en ook nog eens erg praktisch is en inspirerend om te zien dat gereedschap niet alleen om te klussen gebruikt wordt. 
Vindmethodiek : gezocht op mannengadgets.
Bron : http://www.gadgethouse.nl/

3# Remanciperen 
Remancipatie betekent meer aandacht voor de mannelijke kant van de maatschappij. We hebben in onze westerse samenleving geen inwijding tot man meer. Mannen van nu zijn hun hele leven 'ondergedompeld' geweest in het publieke debat over vrouwelijke normen en waarden en zijn daardoor, ongemerkt, het contact met hun mannelijke kern verloren. Gewoon omdat er geen aandacht aan besteed is. Dat is volledig ongemerkt gebeurd, en de kans is groot dat de meeste mannen zich hier totaal niet van bewust zijn. Bij remancipeer.nl kun je je aanmelden voor een remancipeerweekend waarin je weer echt man wordt! Ze besteden aandacht aan zelfvertrouwen, zelfkennis, communicatie, lichaamstaal en nog veel meer. 
Ik vind deze cursus cool omdat het de mannen weer echt man laat zijn. Het betekent niet dat hij vrouwen moet onderdrukken. Echte mannen laten vrouwen in hun waarde en steunen ze om het beste van hun leven te maken. Remancipatie heeft ook helemaal niets met vrouwen te maken. Dit weekend draait alles om de man. Ik vind dit inspirerend omdat er echt wordt gekeken naar de binnenkant van de man en ze leren de man hun ware ik te ontdekken en dit is erg belangrijk. Ook voor de toekomst zal dit een belangrijk concept zijn om de man weer echt man te laten zijn.
vindmethodiek: ik heb op google gezocht op 'echte mannen' en kwam toen dit concept tegen.
bron : http://www.remancipeer.nl/

4# ik vader 
ik vader is een website voor vaders. Hierop vind je alles wat je wilt weten als je vader bent. Leuke tips, handige weetjes, coole gadgets en andere vaders. Je kunt er ervaringen en meningen uitwisselen over het vaderschap en informatie vinden over de zwangerschap en het leven daarna. De site vind ik erg aantrekkelijk voor alle vaders in Nederland. Het is leuk om te zien dat er een site speciaal voor vaders is waar ze als mannen onder elkaar kunnen praten over de kinderen hun relatie maar ook over mannen dingen zoals auto's en games. Inspirerend om te zien dat veel mannen actief op deze site zijn en ook bedrijven samenwerken met de ik vader site.  In de toekomst zien we waarschijnlijk meer sites of producten speciaal voor vaders. Voor moeders was dit er al veel eerder maar nu begint de vader markt op te komen. 

 bron : www.ikvader.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten